F.A.Q – Ofte stillede spørgsmål

1. Hvem er GolfAsia ?
2. Hvorfor benytte jer?
3. Hvordan bestiller vi?
4. Er i medlem af rejsegaranti fonden?
5. Hvor mange gæster hjælper GolfAsia om året?
6. Hvordan foregår betalingen?
7. Sender i en bekræftelsen efter modtagelse af betaling?
8. Bestilling af hotel, pakkerejser mv generelt?
9. Hvad med vouchers / billetter?
10. Kan jeg ændre min bestilling?
11. Hvordan kontakter vi jer under rejsen?
12. Arrangerer i kun golf??
13. Opkræves der ekstra for at gøre brug betalingsveje og parkering i Bangkok?
14. Hvor er mødested i Bangkok Lufthavn?
15. I tilfælde af at flyet er forsinket, vil venter chaufføreren stadig på mig, og der vil være nogen ekstra gebyr?
16. Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til River Kwai?
17. Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
18. Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
19. Forsinkelse, ulykker og force majeure:
20. Skal vi selv booke flybilletter?
21. Hvad med drikkepenge?

1. Hvem er GolfAsia ?
GolfAsia arrangerer udflugter,  hotelbestilling, pakkerejser og golfpakker samt fungerer som lokal agent / teknisk arrangør for flere danske rejseselskaber i Thailand og resten af Sydøstasien. Som rejsebureau kan vi arrangere stort set det hele i Thailand og de omkringliggende lande.

GolfAsia er den Den førende Danske Golfekspert i Østen.
I kan læse mere på vores hjemmesider:
ThailandTours.DK
GolfHuaHin.DK

2. Hvorfor benytte jer?
– Fordi vi er et dansk selskab i Thailand og I kan stille spørgsmål og få svar på dansk.
– Fordi vi har stor ekspertise i Thailand og resten af Sydøstasien.
– Vi har lave priser da vi har lave omkostninger.
– Vi har besøgt de steder vi anbefaler.
– Og måske vigtigst af alt. Vores erfaring taler for sig selv….

3. Hvordan bestiller jeg?
Send os en mail eller ring på vores danske skype nummer. Vi vil gerne vide hvad i kunne tænke jer. Skal det kun være forkus på golf eller skal skal det kombineres med oplevelser. Skal der være en kombi til forskellige destinationer eller ønsker du at blive et sted? Når vi har snakket / mailet om et rejseforslag som du selvfølgelig ændre på, så det kommer til at passe fuldstændig til dine behov og ønsker går vi igang med at bestille.

Alt afhængig af bestillingen bekræfter vi din bestilling inden for 24 timer via en mail afsendt fra vores bookingsystem.

For de mere komplicerede bookinger hvor mange hoteller mv skal bestilles kan der gå op til en uge.

Husk, at bekræftelsen kun er gyldig efter fuld betaling er modtaget og registeret af GolfAsia.

4. Er i medlem af rejsegaranti fonden?
Nej det er vi ikke. Vi er et thailandsk registreret selskab og derfor er det ikke muligt. Vi er et fuldt autoriseret thailandsk rejsebureau og er derudover medlem af ATTA (Association of Thai Travel Agents).
Vi sælger ikke flybilletter,  men arrangerer landarrangementer i Thailand for direkte gæster samt flere danske rejsebureauer som køber vores produkter og sælger videre til deres kunder.
Hvis du derimod selv vælger at købe en rejseforsikring som garanterer mod diverse ulykker og selv køber flybilletter vil der oftest være mange penge at spare ved at skære mellemleddet i Danmark væk og handle direkte med os.

5. Hvor mange gæster hjælper GolAsia om året?
Selvom langt størstedelen er danskere har vi kunder fra hele verden. Mange køber hele rejser ved os mens nogle køber udflugter og transfer og golf. Ialt hjælper vi et sted mellem 1.500 – 2.000 om året hovedsagligt i Thailand, men også Burma, Vietnam, Cambodia og Malaysia.

6. Hvordan foregår betalingen?
Pt tilbyder vi følgende metoder:
I. Kreditkort via PayPal.

Bemærk venligst at vi for online betaling pt kun modtager kreditkort betalinger via PayPal.  Betalingen gennem Pay Pal koster 4 % i gebyr som dækkes af kunden. Det er helt og holdent PayPal som fastsætter disse procentsatser.
Hvis du ønsker at betale med kreditkort vil i modtage et betalingslink hvor vi allerede har lagt 4 % gebyr på så beløbet vil ikke stemme ovenens med beløbet på faktura.
II. Bankoverførsel til vores konto i Thailand .
Typisk tager en pengeoverførsel fra Danmark til Thailand mellem 3-6 arbejdsdage da de Thailandske banker “vælger” at holde pengene lidt tilbage. Bemærk venligst at bankerne i Thailand tager et gebyr/kommission og det afsendte beløb derfor sjældent er hvad vi modtager.

7. Sender i en bekræftelse på at betaling er modtaget?
Ja vi gør. Når vi har registeret betalingen i vores booking system bliver der automatisk afsendt en mail som bekræfter at vi at modtaget penge og hvor meget vi har modtaget.  Bemærk at en pengeoverførsel fra Danmark til Thailand typisk tager 4-6 arbejdsdage før vi kan registerere betalingen.

8: Bestilling af hotel, pakkerejser mv generelt?
Vi opkræver intet gebyr for bestilling som ikke er bekræftet.

Når bestillingen er bekræftet opkræves et depositum på 20-25% eller fuld betaling hvis rejsen er nær.

Eventuelle udestående beløb på skal betales ca. 6 uger før ankomst hvorefter vi vil udstede vouchers og sende dem elektronisk i pdf format. Du vil gennem vores bookingsystem modtage en automail ca 7 dage før rest betaling skal falde.  I denne automail er der også et betalingslink hvis du ønsker at betale restbeløbet med kreditkort.

9. Hvad med vouchers / billetter ?
Vi sender alle vores vouchers i PDF format senest 10 dage efter vi har modtaget den fulde betaling. Det kan være smart at udprinte alle vouchers og medbringe dem på din smartphone eller tablet.
Det er vigtigt at læse vouchers igennem og se om alt er korrekt. Mener du er der er fejl i voucher så kontakt os venligst hurtigst muligt.

10. Kan jeg ændre min bestilling:
Der er ofte et stort arbejde forbundet med at ændre en bestilling. Vi vil så vidt muligt være villige til at ændre bestillingen, men vil ofte opkræve et gebyr afhængig af hvad som skal ændres. Vær venligst opmærksom på at evt hotel ændringer såsom afbestilling af et eller flere værelser, eller ændring af perioden bliver betragtet som en aflysning og vil derfor have gebyr.

11. Hvordan kontakter vi jer under rejsen?
De spørgsmål der skulle opstå under rejsen, er oftest lette for dem at svare på. GolfAsia har et engelsktalende servicenummer (085 094 3666) som kan kontaktes indenfor almindelig arbejdstid mandag – fredag 09.00-17.00. I evt nødstilfælde svarer vi dog telefonen 24 timer.

12. Arrangerer i kun golf?
Nej da. Golf betyder meget for os, men det gør udflugter og oplevelser og at finde de helt rigtige hoteller også. Vi kender Østen både med henblik på oplevelser. hoteller og golf. Vi hører gladeligt fra dig selvom du ikke gider bruge din tid på golf.

13. Er der ekstra gebyrer på jeres priser?
Nej, alle vores priser er inkl alt. Husk dog at vi anbefaler at man giver tips til chauffører, caddier mm.

14. Hvor er mødested i Bangkok Lufthavn?
Vores chauffør vil byde dig velkommen ved udgangsdør nr 3 kaldet ”meetingpoint” med et skilt med dit navn på det.

15. I tilfælde af at flyet er forsinket, vil venter chaufføreren stadig på mig, og der vil være nogen ekstra gebyr?
Hvis flyet er forsinket, vil vi vente på dig gratis den første time. Hvis forsinkelsen er mere end 1 time, opkræves 200 THB per påbegyndt time (første time gratis).

16. Hvor lang tid er køretiden fra Bangkok Lufthavn til Bangkok centrum, til Hua Hin, til Pattaya og til River Kwai?
Bangkok Downtown ca 30 min
Hua Hin ca 3 timer
Pattaya ca 1 ½ time
River Kwai ca 3 timer

17. Er alle køretøjer udstyret med sikkerhedsseler, foran og bagi?
Ja de er!

18. Er alle køretøjer udstyres med Air Condition?
Ja de er!

19. Forsinkelse, ulykker og force majeure:
GolfAsia kan under ingen opstændigheder drages til ansvar for mistede fly / færge / tog / busser mv i forbindelse med forsinket ankomst, tæt traffik, ulykker eller en andre ekstraordinære situationer som vi ikke har indflydelse på.

20. Skal vi selv booke flybilletter?
Ja, du skal selv booke flybilletterne på nettet  jo mindre andet er aftalt. Vi kan desværre ikke inkludere fly da vi er bosat i Thailand og det er ikke tilladt for os udskrive flybilletter med start fra et andet land end Thailand. Vi foreslår at klikke ind på momondo.com eller på flybillet.dk som altid har gode tilbud. Bemærk mht fly er det vigtigt  tidligt i processen at tegne rejseforsikring og afbestillingsforsikring. Oftest kan det være billigst at tegne en Årsrejseforsikring inkl.afbestillingsforsikring som dækker hele husstanden i samme selskab som man har sin indboforsikring.

Derudover har du mulighed for at tilkøbe en konkursforsikring når flybilletterne købes, som dækker såfremt flyselskabet skulle gå konkurs. Konkursforsikringen koster ca. 40 kr.

21. Hvad med drikkepenge?
Drikkepenge i er meget udbredt – faktisk forventes det alle steder i Østen. Vi anbefaler at der gives drikkepenge til chauffører, caddies evt lokalguider samt på restauranter. Som tommelfingerregel kan man sige at man min børe give ceddies 300 THB i drikkepenge. Til chauffører / lokalguider anbefaler vi min 50-100 THB per person per dag i Thailand og 5 USD i Vietnam.